- F1-tickets, -reizen en -experiences
- Veilig en goed voorbereid op reis
- Officiële distributeur
Grand Prix Ticketshop
Besloten vennootschap met gewone structuur The Incentives Group B.V. (hierna: TIG B.V.) is
ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 68116861 en is gevestigd aan H.J.E.
Wenckebachweg 179 (1096 AM) te Amsterdam.
Artikel 1 – Begrippen
1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis
gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. TIG B.V.: reisdiensten aan Reiziger aanbiedt.
3. Organisator: de handelaar die pakketreizen samenstelt en deze rechtstreeks dan wel via of samen
met een andere handelaar aanbiedt, of de handelaar die de gegevens van de reiziger aan een andere
handelaar verstrekt.
4. Reiziger: iedere persoon die op basis van deze titel (7a van boek 7, artikelen 7:500 – 7:513d BW) een
overeenkomst wil sluiten of die op grond van een overeenkomst op basis van deze titel recht heeft om te
reizen.
5. Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Reiziger tot het verrichten van Reisdiensten door TIG B.V..
6. Reisdiensten: de diensten die TIG B.V. aanbiedt, zijn diensten op gebied van reizen, in het bijzonder
formule 1 reizen.
7. Pakketreisovereenkomst: de overeenkomst inzake de gehele pakketreis, of indien de pakketreis uit
hoofde van afzonderlijke overeenkomsten wordt geleverd, alle overeenkomsten die betrekking hebben op
de Reisdiensten die deel uitmaken van de pakketreis.
8. GP organisator: de rechtspersoon in uitoefening van beroep of bedrijf die toegang verschaft tot de
formule 1 races en hiervoor zitplaatsen ter beschikking stelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van TIG B.V., elke overeenkomst
tussen TIG B.V. en Reiziger en op elke Dienst die doorTIG B.V. wordt aangeboden.
2. Voordat een Pakketreisovereenkomst wordt gesloten, krijgt Reiziger de beschikking over deze
algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal TIG B.V. aan Reiziger aangeven op
welke wijze Reiziger de algemene voorwaarden kan inzien.
3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en
vervolgopdrachten van Reiziger.
5. De algemene voorwaarden van Reiziger zijn uitgesloten.
6. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
7. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden
opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
8. Op de dienstverlening van TIG B.V. is in aanvulling op titel 7 van boek 7 (artikel 7:400 -7:413) inzake
de Overeenkomst van Opdracht, titel 7A van boek 7 (artikel 7:500 – 7:513d BW) inzake de Overeenkomst
van het Burgerlijk Wetboek van toepassing.
9. Deze algemene voorwaarden zijn tevens van toepassing op gekoppelde Pakketreisarrangementen, of
reisdiensten die geen pakketdienst of gekoppeld reisarrangement zijn.
Artikel 3 – Het Aanbod
1. Alle door TIG B.V. gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is
aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk
in het Aanbod vermeld.
2. TIG B.V. is slechts aan een Aanbod gebonden indien deze door Reiziger schriftelijk binnen de
opgegeven geldigheidstermijn wordt bevestigd.
3. Het Aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende
gespecificeerd, zodat Reiziger in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Indien de
daadwerkelijke situatie afwijkt van de getoonde afbeeldingen en/of gegevens, zal dit uitdrukkelijk in het
Aanbod vermeld zijn zodat Reiziger hierover duidelijk is geïnformeerd.
4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
5. Indien het aantal personen wat deel kan nemen aan een bepaalde Dienst gelimiteerd is, of er op
andere wijze beperkingen of voorwaarden gesteld worden aan de Reizigers, zal dit in het Aanbod
opgenomen zijn.
6. Een Aanbod van TIG B.V. wordt samengesteld op initiatief van Reiziger, onder voorbehoud van de
beschikbaarheid van diensten van derden. Een samengestelde prijsopgave verplicht TIG B.V. niet tot
levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een overeenkomstig deel
van de opgegeven prijs.
7. Het Aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden reisdiensten, alsmede alle verplichte
contractuele informatie Overeenkomstig titel 7A, afdeling 2 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek met
betrekking tot de Pakketreisovereenkomst. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Reiziger in
staat is om een goede beoordeling te maken van de betreffende reis en/of Dienst.
8. TIG B.V. is, nadat een offerte is gemaakt, gerechtigd om deze van Reiziger te herroepen en haar
prijzen te herzien indien de prijsverhoging het directe gevolg is van veranderingen in een toegenomen
prijs in brandstof of andere energiebronnen, belastingen of vergoedingen (over de in
(Pakketreis)overeenkomst genoemde reisdiensten, die worden geheven door niet direct bij de uitvoering
van de pakketreis betrokken derden, met inbegrip van toeristenbelastingen, landingsrechten en vertrekof aankomstbelasting in havens en op vliegvelden) en wisselkoersen die voor de pakketreis van belang
zijn. in geval van een prijsverhoging van meer dan 8% van de prijs van de pakketreis, is Reiziger
gerechtigd om de Pakketreisovereenkomst te beëindigen zonder betaling van een
beëindigingsvergoeding.
Artikel 4 – De reserveringsopdracht van een reisdienst
1. Indien Reiziger een opdracht in algemene zin neerlegt bij TIG B.V., zal TIG B.V. Reiziger informeren
en/of adviseren en eventueel een voor Reiziger gewenste dienst reserveren. Reiziger is tegenover TIG
B.V. gebonden zodra Reiziger een opdracht aan TIG B.V. heeft verstrekt, ook als Reiziger nog geen
bevestiging heeft ontvangen.
2. Ingevolge de Opdrachtbevestiging is Reiziger verplicht om alle gegevens van hemzelf alsmede zijn
reisgezelschap te verstrekken die relevant zijn voor de uitvoering van de diensten alsmede
bijzonderheden (lichamelijke en/of geestelijke toestand) van de medereizigers.
3. Eventuele prijzen van gereserveerde diensten kunnen niet gegarandeerd blijven. Conform de
voorwaarden van de betreffende Dienstverlener kunnen deze prijzen gewijzigd worden. TIG B.V. heeft
hier geen invloed op.
4. TIG B.V. zal in geval van vliegvervoer de identiteit van de luchtvaartmaatschappij bekend maken,
zodra deze bekend is bij TIG B.V..
Artikel 5 – Totstandkoming van de (Pakketreis)overeenkomst
1. De (Pakketreis)overeenkomst komt tot stand op het moment dat Reiziger een Aanbod van TIG B.V.
heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand of origineel) aan TIG B.V. te retourneren,
dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail.
2. Reiziger dient tenminste 18 jaar of ouder en handelingsbekwaam te zijn om een opdracht aan TIG B.V.
te verstrekken. Indien een minderjarige (<18 jaar) reist zonder de personen die het gezag over de
minderjarige hebben, dient deze persoon binnen 7 dagen na de boeking een ondertekende
toestemmingsverklaring op te sturen.
3. Reiziger is verplicht om de juiste informatie te verstrekken (ook indien hij namens meerdere Reizigers
een boeking maakt), op basis waarvan de Pakketreisovereenkomst wordt opgesteld zoals bepaald in titel
7A van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de Pakketreisovereenkomst. Reiziger is
aansprakelijk voor de nakoming van alle verplichtingen ten aanzien van alle (mede)Reizigers van de
overeenkomst.
4. TIG B.V. is niet gehouden aan een Aanbod indien Reiziger redelijkerwijs had kunnen verwachten of
heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of
verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Reiziger geen rechten ontlenen.
5. TIG B.V. is gerechtigd om de Pakketreisovereenkomst onmiddellijk op te zeggen indien het vereiste
minimumaantal aanmeldingen niet behaald is en dit bij het betreffende Aanbod is vermeld. TIG B.V. zal
Reiziger hierover zo spoedig mogelijk informeren. De uiterlijke termijn waarbinnen Reiziger geïnformeerd
dient te zijn is:
1. twintig dagen voor het begin van de pakketreis bij reizen van meer dan zes dagen,
2. zeven dagen voor het begin van de pakketreis bij reizen van twee tot zes dagen,
3. achtenveertig uur voor het begin van de pakketreis bij reizen van minder dan twee dagen,
Pagina 4 van 18 – The Incentives Group B.V.
4. in geval van een maximumaantal deelnemers zal TIG B.V. aangeven hoeveel deelnemers mee
kunnen gaan en welk aantal niet.
6. Voor de totstandkoming van de Pakketreisovereenkomst ontvangt de Reiziger, voordat deze is
gebonden aan de Pakketreisovereenkomst (of een daarmee overeenstemmend aanbod)
standaardinformatie door middel van het formulier als bedoeld in bijlage 1, deel A of deel B van de
richtlijn (EU) 2015/2302 en, voor zover deze van toepassing is op de pakketreis daarnaast de volgende
informatie zoals vastgelegd in artikel 7:502 BW.
7. Na de totstandkoming van de Pakketreisovereenkomst, doch uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvangt
Reiziger informatie met betrekking tot de benodigde reisbescheiden (indien beschikbaar, doch uiterlijk 24
uur voor vertrek), alsmede informatie aangaande het paspoort, formaliteiten op gezondheidsgebied, visa
en andere relevante informatie zoals bijvoorbeeld het afsluiten van een reis- en/of
annuleringsverzekering. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van aanvullende informatie en
het up-to-date houden van deze informatie. Indien Reiziger niet binnen deze termijn de betreffende
informatie ontvangt, dient Reiziger zelf contact op te nemen met TIG B.V..
8. Reiziger is zelf verantwoordelijk om de benodigde documenten gedurende de reis bij zich te hebben.
Indien wegens het ontbreken van de benodigde informatie Reiziger de reis niet, of niet geheel kan
maken, dient Reiziger de kosten hiervan zelf te dragen, tenzij TIG B.V. uitdrukkelijk voor de betreffende
documenten zou zorgen en tekortgeschoten is in zijn informatieverplichting.
9. Indien de Pakketreisovereenkomst door meerdere Reizigers wordt aangegaan, is elke Reiziger
afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Pakketreisovereenkomst
voortvloeiende verplichtingen tenzij anders overeengekomen. De bevestiging, de factuur, de
reisbescheiden en alle andere communicatie wordt enkel verstuurd naar de Reiziger. De Reiziger die
boekt namens of ten behoeve van anderen, is verplicht – met toestemming van die persoon – relevante
persoonlijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de uitvoering van de Overeenkomst bij de
aanmelding kenbaar te maken. De Reiziger die namens of ten behoeve van anderen boekt, is verplicht
die anderen deze voorwaarden en andere relevante communicatie te verstrekken.
Artikel 6 – Annuleren van de Pakketreisovereenkomst
1. Reiziger is te allen tijde gerechtigd de overeenkomst op te zeggen vóór aanvang van de reis. De
Reiziger dient bij opzegging alle schade die TIG B.V. ten gevolge van de opzegging lijdt met inbegrip van
reeds overeengekomen gestandaardiseerde beëindigingsvergoeding te vergoeden.
2. In de overeenkomst kunnen redelijke gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen worden bepaald
op basis van het tijdstip van de beëindiging/annulering van de Pakketreisovereenkomst vóór aanvang van
de reis en de verwachte kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten. Als
er geen gestandaardiseerde beëindigingsvergoedingen zijn vastgesteld, stemt het bedrag van de
beëindigingsvergoeding overeen met de prijs van de Pakketreisovereenkomst minus de
kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten. Indien Reiziger hierom
verzoekt, verstrekt de TIG B.V. een verantwoording van het bedrag van de beëindigingsvergoeding.
3. Indien zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving daarvan onvermijdbare en
buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de
reis, heeft Reiziger het recht de Pakketreisovereenkomst slechts vóór aanvang van de reis zonder
Pagina 5 van 18 – The Incentives Group B.V.
betaling van een beëindigingsvergoeding te beëindigen. Reiziger ontvangt in een dergelijk geval alle
reeds voor de reis betaalde bedragen terug, zonder enige schadevergoeding.
4. Annulering van de Pakketreisovereenkomst gedurende de reis is niet mogelijk.
5. TIG B.V. kan de Pakketreisovereenkomst voor aanvang van de reis annuleren indien het
minimumaantal aanmeldingen voor de reis niet behaald is, met inachtneming van twintig dagen voor het
begin van de reis indien de reis meer dan zes dagen betreft. Indien de reis twee tot zes dagen duurt, is
deze termijn zeven dagen voorafgaand aan de reis. Indien de reis minder dan twee dagen duurt, is
annulering door TIG B.V. mogelijk tot 48 uur voor aanvang van de reis.
6. Ook indien er sprake is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden die de uitvoering van de
Pakketreisovereenkomst verhinderen, is TIG B.V. gerechtigd de Pakketreisovereenkomst te beëindigen.
Reiziger zal hiervan onverwijld in kennis worden gesteld. Reiziger ontvangt reeds betaalde gelden retour,
zonder enige schadevergoeding.
7. in geval van het annuleren van de Pakketreisovereenkomst is Reiziger is zelf verantwoordelijk voor
indirecte kosten aan de reis, waaronder verstaan maar niet beperkt tot de kosten van de reisverzekering
en eventuele inentingen.
8. Een annulering dient schriftelijk aan TIG B.V. te worden doorgegeven. TIG B.V. zal binnen één
werkdag de annulering en de annuleringskosten bevestigen.
9. TIG B.V. heeft het recht de Pakketreisovereenkomst met Reiziger met onmiddellijke ingang op te
zeggen indien Reiziger bij het wijzigen van een Pakketreisovereenkomst niet akkoord gaat met een
voorgesteld gelijkwaardig alternatief Aanbod. Reiziger heeft in deze situatie recht op kwijtschelding of
teruggave van de reissom, of indien de reis reeds ten dele is genoten, op een teruggave van een
evenredig deel daarvan binnen 10 werkdagen.
10. De terugbetalingen op grond van het annuleren van de Pakketreisovereenkomst worden uiterlijk
binnen 14 dagen na de beëindiging van de Pakketreisovereenkomst gedaan.
11. Indien de Reiziger de Pakketreisovereenkomst annuleert, is dat slechts mogelijk indien dit schriftelijk
gedaan wordt, althans per e-mail aan info@grandprixticketshop.nl onder vermelding van het
boekingsnummer, factuurnummer en adresgegevens. De dag dat de annulering binnenkomt geldt als de
annuleringsdatum.
Artikel 7 – Wijzigen van de Pakketreisovereenkomst
1. Het wijzigen van een Pakketreisovereenkomst door Reiziger is slechts mogelijk indien en voor zover
deze wijzigingen door TIG B.V. worden goedgekeurd en doorgevoerd. Een wijziging kan slechts
schriftelijk ingediend worden.
2. Indien TIG B.V. namens Reiziger de Pakketreisovereenkomst wijzigt, kan hiervoor een
servicevergoeding van 25,- euro inclusief btw in rekening worden gebracht.
3. Elke wijziging per e-mail ingediend te worden bij TIG B.V.. TIG B.V. geeft geen garantie dat de door
Reiziger gewenste wijziging daadwerkelijk toegepast kan worden. TIG B.V. zal op korte termijn na
ontvangst van een wijzigingsverzoek aan Reiziger schriftelijk kenbaar maken of het verzoek uitgevoerd
kan worden en indien dit mogelijk is, welke gevolgen dit heeft voor de reissom. Reiziger dient akkoord te
Pagina 6 van 18 – The Incentives Group B.V.
geven op de gewijzigde Pakketreisovereenkomst. Reiziger is gehouden bij akkoord, de gewijzigde
reissom te voldoen binnen de opgegeven betalingstermijn.
4. TIG B.V. is gerechtigd om de Pakketreisovereenkomst te wijzigen indien sprake is van kleine,
onbeduidende wijzigingen en hoeft Reiziger hierover niet (tijdig) in kennis te stellen. Reiziger is verplicht
deze wijziging te accepteren. in geval van een ingrijpende wijziging doet TIG B.V. aan Reiziger indien
mogelijk, een alternatief Aanbod. Dit Aanbod dient minstens gelijkwaardig te zijn. Reiziger wordt tijdig
geïnformeerd en heeft de mogelijkheid om de Pakketreisovereenkomst te annuleren indien Reiziger niet
akkoord gaat met de wijziging of alternatief Aanbod. Indien de kwaliteit of de kosten van de reis worden
verminderd, ontvangt Reiziger gelijktijdig een voorstel tot verlaging van de reiskosten. Reiziger dient
uiterlijk binnen 24 uur in geval van spoedeisende gevallen (of 48 uur indien de reis 14 dagen of later
begint) na kennisgeving zijn beslissing door te geven aan TIG B.V.. Bij gebreke van een tijdige reactie
wordt de wijziging automatisch als akkoord bevonden.
5. TIG B.V. heeft tevens het recht de Pakketreisovereenkomst te wijzigen wegens onvermijdbare
buitengewone omstandigheden. TIG B.V. deelt deze wijziging onverwijld, doch zo spoedig mogelijk aan
Reiziger mede. Vanaf 14 dagen voor vertrek deelt TIG B.V. deze wijziging uiterlijk binnen 24 uur aan
Reiziger mede.
6. Reiziger heeft het recht de Pakketreisovereenkomst te beëindigen, zonder betaling van een
gestandaardiseerde beëindigingsvergoeding indien de non-conformiteit aanzienlijke gevolgen heeft voor
de uitvoering van de pakketreis en TIG B.V. deze niet binnen een door Reiziger gestelde redelijke termijn
heeft verholpen.
7. Het is mogelijk dat Reiziger en/of één of meerdere Reizigers uit het reisgezelschap zich laat/laten
vervangen door een ander (indeplaatsstelling). Reiziger en/of de reiziger dient TIG B.V. hiervan uiterlijk 7
kalenderdagen voor vertrek te informeren, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en
formaliteiten nog door TIG B.V. kunnen worden verricht. TIG B.V. zal de indeplaatsstelling accepteren
indien de betreffende persoon aan de door TIG B.V. in het kader van de Pakketreisovereenkomst
toepasselijke voorwaarden voldoet, alsmede aan de (algemene) voorwaarden van de betreffende
(toe)leveranciers en/of dienstverleners. Ongeacht of het aantal Reizigers van het reisgezelschap minder
wordt, blijven de oorspronkelijke Reiziger en de vervangende Reiziger gezamenlijk en ieder elk
afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de overeengekomen reissom en eventuele
bijkomende kosten die voortvloeien uit de indeplaatsstelling. TIG B.V. stelt degene die de
Pakketreisovereenkomst overdraagt in kennis van de werkelijke kosten van de indeplaatsstelling. Dit
kunnen bijvoorbeeld kosten zijn voor de naamswijziging op een reeds geboekt vliegticket. Deze kosten
zal TIG B.V. altijd per e-mail mededelen en een akkoord vragen om de wijziging definitief door te voeren.
Artikel 8 – Duur van de Pakketreisovereenkomst
1. Indien en voor zover tussen Reiziger en TIG B.V. een Pakketreisovereenkomst is afgesloten, is de
duur van deze Pakketreisovereenkomst conform hetgeen partijen zijn overeengekomen.
2. Zowel Reiziger als TIG B.V. kan de Pakketreisovereenkomst ontbinden op grond van een
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Pakketreisovereenkomst indien de andere partij
schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem/haar een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn
Pagina 7 van 18 – The Incentives Group B.V.
verplichtingen en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en
medewerkingsverplichtingen van Reiziger.
3. De ontbinding van de Pakketreisovereenkomst laat de betalingsverplichtingen van Reiziger onverlet
indien TIG B.V. ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd.
Reiziger dient de overeengekomen vergoeding te voldoen.
Artikel 9 – Uitvoering van de dienstverlening
1. TIG B.V. zal zich inspannen om de overeengekomen Reisdienst met de grootst mogelijke
zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed dienstverlener verlangd mag worden. TIG B.V. staat in
voor een professionele en onafhankelijke dienstverlening. Alle Reisdiensten worden uitgevoerd op basis
van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke
uitvoerig is beschreven. Indien een onderdeel niet conform afspraak uitgevoerd kan worden, zal TIG B.V.
zoveel mogelijk zorg dragen voor de uitvoering van deze afspraken, tenzij dat in redelijkheid niet gevergd
kan worden van TIG B.V. in verband met hoge kosten.
2. De Pakketreisovereenkomst op basis waarvan TIG B.V. de Diensten uitvoert, is leidend voor de
omvang en de reikwijdte van de dienstverlening.
3. De door Reiziger verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door TIG B.V.
aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. TIG B.V. heeft het recht haar dienstverlening en haar
prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
4. Bij de uitvoering van de Diensten en Services is TIG B.V. niet verplicht of gehouden om de
aanwijzingen van Reiziger op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen
Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor TIG B.V., is
Reiziger gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis
van een nieuwe offerte.
5. TIG B.V. is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten en Services naar eigen inzicht derden in
te schakelen.
6. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Reiziger verstrekte informatie. Indien de
informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning.
Nimmer is TIG B.V. aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of
oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Reiziger niet of niet tijdig, of niet in het
gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een
eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door TIG B.V. of er door andere omstandigheden, welke voor
rekening en risico van Reiziger komen, sprake is van vertraging heeft TIG B.V. recht op een redelijke
verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door
een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en risico van Reiziger.
7. Ten aanzien van de reisdiensten gelden de hiernavolgende aanvullende bepalingen:
1. In geval van een gebrekkige uitvoering van de Pakketreisovereenkomst is Reiziger verplicht TIG
B.V. hier onverwijld van op de hoogte te stellen, zodat zij tijdig de nodige maatregelen kan treffen
om het gebrek te verhelpen.
2. Indien een deel van de overeengekomen Diensten niet meer nagekomen kan worden, dient TIG
B.V. met een gelijkwaardig kwalitatief alternatief te komen, zonder hiervoor extra kosten in
rekening te brengen. in geval geen alternatieven mogelijk zijn, kan Reiziger een prijsverlaging
aangeboden krijgen. Reiziger is niet verplicht het alternatief te accepteren. Ook kan Reiziger
eventueel zelf een tekortkoming verhelpen.
3. Reiziger heeft het recht om de Pakketreisovereenkomst kosteloos op te zeggen indien de
tekortkoming niet binnen een redelijke termijn is verholpen. Reiziger heeft alsdan recht op een
prijsvermindering en gelijkwaardig vervoer om de terugreis te maken.
4. Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk voor zijn gedragingen gedurende de uitvoering van de
Pakketreisovereenkomst.
Artikel 10 – Evenementen van GP Organisator
1. Zitplaatsen worden toebedeeld door de GP Organisator. Reiziger heeft alleen recht op een plaats van
de waarde zoals op het ticket aangegeven. GP Organisator en/of TIG B.V. behoudt zich het recht voor
om alternatieve plaatsen aan te bieden.
2. Faciliteiten zoals genummerde zitplaatsen, tribune overkappingen en grote televisieschermen worden
niet beschouwd als onderdeel van de ticketwaarde en kunnen onaangekondigd worden teruggetrokken
en aangepast. Verzoeken met betrekking tot specifieke rijen of stoelen in een categorie zullen indien
mogelijk in overweging worden genomen, maar kunnen niet worden gegarandeerd.
3. In het geval er leeftijdsrestricties verbonden zijn aan een evenement, dan wordt dit aangegeven in het
Aanbod en wordt dit bevestigd bij uw boekingsbevestiging. TIG B.V. kan op geen enkele wijze
verantwoordelijk worden gehouden wanneer Reiziger om wat voor reden dan ook niet voldoet aan deze
voorwaarden en de gevolgen hiervan.
4. De GP Organisator heeft het recht om toegang tot het evenement te weigeren als zij, om redelijke
redenen, uw aanwezigheid als een risico beschouwt voor:
1. de veiligheid van het publiek en/of Reiziger(s);
2. het plezier van andere leden van het publiek;
3. het verloop van het evenement, optreden of beroep, bijvoorbeeld indien Reiziger agressief
gedrag vertoont en/of onder de invloed is van drank en/of drugs.
In een dergelijk geval komt Reiziger niet in aanmerking voor terugbetaling.
5. Auto- en motorsport evenementen kunnen gevaarlijk zijn. TIG B.V. kan geen verantwoordelijkheid
dragen voor fysiek leed of het verlies of kosten veroorzaakt tijdens het bijwonen van het evenement.
Reiziger bezoekt het evenement op eigen risico en in het geval van onduidelijkheid of een dispuut zal
Reiziger direct contact opnemen met de organisatie van het evenement.
Artikel 11 – Levering tickets evenementen
1. GP Organisatoren stellen hun toegangsbewijzen uiterlijk twee tot drie weken voor het evenement
beschikbaar. TIG B.V. zal de tickets direct naar Reiziger versturen wanneer zij deze heeft ontvangen.
2. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat
bijvoorbeeld Reiziger niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende
medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door TIG B.V. of er door andere
omstandigheden buiten de macht van TIG B.V. enige vertraging ontstaat, heeft TIG B.V. recht op een
redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit
fatale termijnen. Reiziger dient TIG B.V. schriftelijk in gebreke te stellen en haar een redelijke termijn
gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Reiziger heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige
schadevergoeding.
3. Reiziger is verplicht de tickets af te nemen op het moment waarop deze haar volgens de
Overeenkomst ter beschikking worden gesteld, ook indien deze haar eerder of later dan
overeengekomen worden aangeboden.
4. Indien de Reiziger afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die
noodzakelijk zijn voor de levering, is TIG B.V. gerechtigd de tickets op te slaan voor rekening en risico
van Reiziger.
5. Reizigers zullen de tickets tijdens de reis ontvangen van de reisbegeleider voor aanvang van het
evenement, per aangetekende post of worden op een vooraf afgesproken plek neergelegd. Indien de
tickets worden bezorgd door TIG B.V. of een externe vervoerder is TIG B.V., tenzij schriftelijk anders
overeengekomen, gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen. Deze zullen alsdan
afzonderlijk worden gefactureerd tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
6. Bij het ophalen van de bestelling aan een loket, is het de verantwoordelijkheid van Reiziger dat
Reiziger bij het juiste loket is binnen de openingstijden. Indien Reiziger hiertoe niet in staat blijkt, is TIG
B.V. geenszins verantwoordelijk voor de gevolgen.
7. Indien TIG B.V. gegevens behoeft van Reiziger in het kader van uitvoering van de Overeenkomst,
vangt de levertijd pas aan nadat Reiziger alle gegevens nodig voor de uitvoering aan TIG B.V. ter
beschikking heeft gesteld.
8. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen. TIG B.V. behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien gegronde vrees
voor niet-betaling bestaat. Reiziger dient er rekening mee te houden dat de betalingsverplichting
onverminderd van kracht blijft.
9. Het risico van verlies of beschadiging van de tickets die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over
op Koper op het moment dat de tickets in de macht van Reiziger zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien
de tickets zijn geleverd op het afleveradres van Reiziger of indien de tickets persoonlijk zijn overhandigd.
Bij verlies is de uitgifte van een nieuw toegangsbewijs niet mogelijk.
10. Reiziger heeft een zelfstandige verantwoordelijkheid om te controleren of een evenement is
geannuleerd of aangepast. TIG B.V. zal alle redelijke acties ondernemen om contact met de Reiziger op
te nemen in het geval er een evenement worden geannuleerd.
Artikel 12 – Accommodatie
1. Alle boekingen voor accommodaties zijn op basis van een reserveringsaanvraag. Wanneer de betaling
is voltooid, wordt er direct contact opgenomen met het hotel en wordt de beschikbaarheid van de door
Reiziger gekozen accommodatie bevestigd.
2. Sommige hotels en kampeergelegenheden kunnen lokale toeristenbelasting of soortgelijke kosten
heffen die bij aankomst kunnen worden afgerekend en mogelijk niet in de totaalprijs zijn opgenomen.
3. Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen
geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand). TIG
B.V. kan niet garanderen dat de (oppervlakte van) kamers in de afbeelding exact overeenkomen met de
echte kamers van de accommodatie.
4. Tenzij anders aangegeven zijn ontbijt, lunch en diner niet inbegrepen.
5. Bijkomende kosten die niet inbegrepen zijn in de prijs kunnen bij vertrek worden afgerekend door
Reiziger. Mogelijke extra kosten zijn betaalde filmvertoningen en gebruik van de minibar of het restaurant.
6. Het is de eigen verantwoordelijkheid van Reiziger om transport van de accommodatie naar het
evenement te organiseren, tenzij transfers zijn inbegrepen.
Artikel 13 – Verplichtingen Reiziger
1. Reiziger is verplicht alle door TIG B.V. verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en
aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de
gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de
Pakketreisovereenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat TIG B.V. niet in staat is een
volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een
dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Reiziger.
2. TIG B.V. is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te
controleren of om Reiziger te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is
veranderd, noch is TIG B.V. verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door
TIG B.V. voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de
Pakketreisovereenkomst.
3. TIG B.V. kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Pakketreisovereenkomst, verzoeken om
aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is TIG B.V. gerechtigd om haar werkzaamheden op te
schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige
schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Reiziger. in geval van gewijzigde omstandigheden
dient Reiziger dit direct, dan wel uiterlijk 3 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te
maken aan TIG B.V..
4. Elke Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk voor zijn of haar gedragingen tijdens deelname aan een
reis of activiteit.
Artikel 14 – Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
1. Indien tijdens de uitvoering van de Pakketreisovereenkomst blijkt dat de Pakketreisovereenkomst
aangepast en/of aangevuld dient te worden of op verzoek van Reiziger nadere werkzaamheden nodig
zijn om tot het gewenste resultaat van Reiziger te komen, is Reiziger verplicht om deze aanvullende
werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. TIG B.V. is niet verplicht om aan dit
verzoek te voldoen. TIG B.V. kan daarnaast van Reiziger verlangen dat daarvoor een aparte
Pakketreisovereenkomst wordt gesloten.
2. Indien en voor zover voor het verrichten van bepaalde Diensten een vaste prijs is afgesproken en het
uitvoeren van die Diensten leidt tot extra (spoed)werkzaamheden die redelijkerwijze niet geacht kunnen
worden in de vaste prijs te zijn inbegrepen, is TIG B.V. gerechtigd om deze kosten, na overleg met
Reiziger, in rekening te brengen bij Reiziger.
3. Indien in de Pakketreisovereenkomst een wijziging uitgevoerd dient te worden waarvan de oorzaak van
de wijziging aan TIG B.V. kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade van Reiziger
voor rekening van TIG B.V.. Indien de oorzaak van de wijziging aan Reiziger kan worden toegerekend,
komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van Reiziger. Indien de oorzaak van de wijziging
noch aan Reiziger noch aan TIG B.V. toegerekend kan worden, dragen partijen ieder hun eigen schade.
Artikel 15 – Prijzen en betaling
1. Bij het tot stand komen van de Pakketreisovereenkomst dient Reiziger direct een (aan)betaling van ten
hoogste 50% van de totale overeengekomen reissom te voldoen.
2. Reiziger dient het restant van de reissom uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek aan TIG B.V. te
voldoen. Indien tijdige betaling uitblijft ontvangt Reiziger een betalingsherinnering, waarin Reiziger een
termijn van 14 dagen wordt gesteld om de betaling alsnog te voldoen. Reiziger kan het bedrag onder
bijzondere omstandigheden in nader vast te stellen termijnen betalen indien dit expliciet is
overeengekomen met TIG B.V..
3. Reiziger is tevens gehouden om een bijdrage voor het STO Garant te betalen van €12,- euro indien het
factuurbedrag maximaal €10.000,- bedraagt. Indien het factuurbedrag hoger is dan € 10.000,- zal een
meervoud in rekening worden gebracht.
4. Indien Partijen een aanbetaling overeengekomen zijn dient deze aanbetaling door Reiziger betaald te
zijn alvorens TIG B.V. een aanvang zal maken met zijn werkzaamheden. Bij niet tijdige betaling van de
aanbetaling, ontvangt Reiziger een betalingsherinnering. Bij gebreke van een betaling, treedt het
incassobeleid in werking. Prijsstijgingen en veranderende beschikbaarheid van de Diensten en/of
activiteiten kunnen van toepassing zijn indien Reiziger op een later moment de betaling verricht.
5. Indien sprake is van een betaling in termijnen van Reiziger is TIG B.V. gerechtigd om de geldende
prijzen en tarieven (slechts) conform de voorwaarden van de Pakketreisovereenkomst schriftelijk aan te
passen met inachtneming van een termijn van tenminste drie maanden.
6. Indien Reiziger niet of niet tijdig aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan, is TIG B.V. gerechtigd om
de Pakketreisovereenkomst per direct te beëindigen, zonder gehouden te zijn tot enige
schadevergoeding of restitutie van reeds betaalde gelden.
7. Indien de Reiziger de Pakketreisovereenkomst annuleert voor het begin van de pakketreis, worden de
hiernavolgende standaard beëindigingsvergoeding in rekening gebracht. Deze beëindigingsvergoeding is
maximaal eenmaal de reissom (exclusief de reserveringskosten, verzekeringspremies en bijdrage
calamiteitenfonds). De standaard beëindigingsvergoeding is opgebouwd conform de volgende staffel:
1. Bij annulering tot 60 kalenderdagen (exclusief) vóór het begin van de pakketreis: 10% van de
reissom;
2. Bij annulering tot 45 kalenderdagen (exclusief) vóór het begin van de pakketreis: 35% van de
reissom;
3. Bij annulering tot 30 kalenderdagen (exclusief) vóór het begin van de pakketreis: 50% van de
reissom;
4. Bij annulering tot 14 kalenderdagen (exclusief) vóór het begin van de pakketreis: 75% van de
reissom;
5. Bij annulering tot 7 kalenderdagen (exclusief) vóór het begin van de pakketreis: 90% van de
reissom;
6. Bij annulering op de dag van vertrek of later: 100% van de reissom.
6. Indien de Pakketreisovereenkomst daar uitdrukkelijk in voorziet, kunnen de prijzen na het sluiten van
de Pakketreisovereenkomst worden verhoogd conform artikel 7:507 BW. TIG B.V. stelt Reiziger uiterlijk
20 dagen voor aanvang van de reis schriftelijk op de hoogte van een eventuele prijsverhoging.
7. Indien de prijsverhoging meer dan 8% van de prijs van de Pakketreisovereenkomst bedraagt, kan
Reiziger, zijnde een consument, binnen een door TIG B.V. bepaalde redelijke termijn de voorgestelde
wijziging aanvaarden of de Pakketreisovereenkomst beëindigen zonder betaling van de in artikel 6, derde
lid van deze Pakketreisovereenkomst genoemde beëindigingsvergoeding.
8. In geval van een beëindiging van de Pakketreisovereenkomst ten gevolge van een prijsverhoging van
meer dan 8%, en Reiziger geen gelijkwaardig alternatief Aanbod aanvaardt, betaalt TIG B.V. alle door of
namens Reiziger betaalde bedragen onverwijld en in elk geval uiterlijk 10 werkdagen nadat de
Pakketreisovereenkomst is beëindigd aan Reiziger terug.
9. Alle prijzen zijn in beginsel inclusief omzetbelasting (btw), tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
10. Reiziger is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Reiziger door TIG B.V. haar
ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
11. Partijen kunnen overeenkomen dat Reiziger een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is
overeengekomen, dient Reiziger het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de
uitvoering van de dienstverlening.
12. Reiziger kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij
partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
Artikel 16 – Incassobeleid
1. Wanneer Reiziger niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde
betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, is Reiziger van rechtswege in verzuim.
2. Reiziger zijnde een Consument zal eerst een nadere schriftelijke herinnering ontvangen met het
verzoek om binnen de daarin gestelde termijn het verschuldigde bedrag te voldoen en wordt zij
Pagina 13 van 18 – The Incentives Group B.V.
geïnformeerd over de gevolgen van het intreden van het verzuim. Indien Reiziger niet alsnog betaalt, is
Reiziger in verzuim.
3. Vanaf de datum dat Reiziger in verzuim is, zal TIG B.V. zonder nadere ingebrekestelling recht hebben
op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de
buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit
vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
4. Indien TIG B.V. meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen
deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten
zijn voor rekening van Reiziger.
Artikel 17 – Risico overgang
Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten,
databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de Pakketreisovereenkomst gebruikt,
gemaakt of geleverd worden, gaat over op Reiziger op het moment waarop deze feitelijk in de
beschikking van Reiziger zijn gebracht.
Artikel 18 – Informatieverplichting, hulp en bijstand bij reisdiensten
1. TIG B.V. verplicht zich ertoe te voldoen aan het verstrekken van voorgeschreven standaardinformatie
(de voornaamste kenmerken van de reisdiensten) overeenkomstig artikel 7:502 jo 7:504 van het
Burgerlijk Wetboek.
2. Indien TIG B.V. geen of onjuiste informatie verstrekt, zijn de bepalingen van titel 7A van boek 7 van het
Burgerlijk Wetboek met betrekking tot de overeenkomst van toepassing. In het bijzonder gaat het om de
bepalingen aangaande de uitvoering van de pakketreis, klachtenregeling, verplichtingen van hulp en
bijstand, opzeggingsmogelijkheden en indeplaatsstelling.
3. Indien TIG B.V. een gekoppeld reisarrangement faciliteert, wijst TIG B.V. de Reiziger (voor de
totstandkoming van de Pakketreisovereenkomst) erop dat Reiziger geen aanspraak maakt op rechten
welke uitsluitend van toepassing zijn op de pakketreizen uit hoofde van de wet en de betreffende
dienstverlener die enkel en alleen verantwoordelijk is voor een juiste contractuele uitvoering van zijn
eigen diensten.
4. Indien Reiziger en/of diens reisgenootschap hulp of bijstand nodig heeft, zal TIG B.V. informatie
verstrekken over plaatselijke autoriteiten, medische diensten en consulaire bijstand, alsmede de
Reizigers helpen bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van alternatieve
reisarrangementen. Indien hulp of bijstand nodig is ten gevolge van opzet of nalatigheid van Reiziger
en/of het reisgezelschap is TIG B.V. gerechtigd een redelijke vergoeding in rekening te brengen bij
Reiziger.
5. Indien ten gevolge van overmacht de terugreis (vervoer) niet op de overeengekomen datum uitgevoerd
kan worden, zal TIG B.V. de kosten van de accommodatie voor ten hoogste drie overnachtingen per
Reiziger vergoeden. Bovengenoemde kostenbeperking is niet van toepassing op mindervalide personen
en hun begeleiders, zwangere vrouwen, alleenreizende minderjarigen en personen die specifieke
Pagina 14 van 18 – The Incentives Group B.V.
medische bijstand behoeven, mits TIG B.V. ten minste 48 uur voor het begin van de pakketreis in kennis
is gesteld van hun bijzondere behoeften.
Artikel 19 – Reisbescheiden
1. De benodigde reisbescheiden worden uiterlijk 7 dagen voor de dag van vertrek aan Reiziger verstrekt,
tenzij dit redelijkerwijs niet van TIG B.V. gevergd kan worden.
2. Reiziger ontvangt bij boeking direct een bewijs van de boeking van de verschillende onderdelen van de
Pakketreisovereenkomst.
3. Indien Reiziger de reisbescheiden niet 5 dagen voor vertrek heeft ontvangen, zal TIG B.V. Reiziger
onverwijld op de hoogte te stellen.
4. Reiziger dient de reisbescheiden na ontvangst direct zorgvuldig te controleren op fouten en bij
eventuele fouten direct contact op te nemen met TIG B.V..
Artikel 20 – Bescherming bij insolventie
TIG B.V. is aangesloten bij STO-garant. De Stichting STO-garant staat er voor garant dat Reiziger het
reeds betaalde deel van zijn reissom terugkrijgt indien de touroperator in financieel onvermogen komt. Dit
kan zijn vóór vertrek maar ook tijdens het verblijf op locatie. Indien personenvervoer in de
pakketreisovereenkomst is inbegrepen, garandeerd de Stichting STO-garant tijdens het verblijf de
terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hier niet meer voor kan
zorgdragen. Door TIG B.V. wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van 7,75,- euro per boeking
in rekening gebracht aan Reiziger. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.
Artikel 21 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
1. TIG B.V. gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Reiziger en de Reizigers en zal deze
slechts conform de geldende normen gebruiken. Indien daartoe gevraagd zal TIG B.V. de betrokkene
hierover informeren.
2. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een
(Reis)dienst van TIG B.V. verwerkt worden. Reiziger staat er tevens voor in dat de inhoud van de
gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart
Reiziger TIG B.V. tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering
van de Pakketreisovereenkomst.
3. Indien TIG B.V. op grond van de Pakketreisovereenkomst dient te voorzien in beveiliging van
informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overeengekomen specificaties en een beveiligingsniveau
dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden
kosten, niet onredelijk is.
4. TIG B.V. kan nadat Reiziger daartoe toestemming heeft verleend, een of meerdere foto’s van de reis
en/of diens recensie plaatsen op bijvoorbeeld de website en/of social mediakanalen van TIG B.V..
Pagina 15 van 18 – The Incentives Group B.V.
Artikel 22 – Opschorting en ontbinding
1. TIG B.V. is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra
Reiziger in verzuim is met de nakoming van enige uit de Pakketreisovereenkomst voortvloeiende
verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan
Reiziger schriftelijk worden bevestigd. TIG B.V. is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, in welke
vorm dan ook, als gevolg van het opschorten van haar Diensten.
2. Alle Diensten worden aangeboden onder voorbehoud van (gewichtige) onvoorziene omstandigheden,
zoals bijvoorbeeld extreme weersomstandigheden en/of plaatselijke omstandigheden die de uitvoering
van de Diensten verhinderen of beperken. in geval van onvoorziene c.q. onveilige omstandigheden die
afgelasting of uitsluitingen van de Dienst tot gevolg hebben, is TIG B.V. gerechtigd om een Dienst niet uit
te voeren en een gelijkwaardig alternatief aan te bieden.
3. TIG B.V. is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het
tijdelijk opschorten van haar Diensten. De opschorting (en/of ontbinding) heeft geen invloed op de
betalingsverplichtingen van Reiziger voor reeds uitgevoerde Diensten.
Artikel 23 – Overmacht
1. TIG B.V. is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen
op grond van de Pakketreisovereenkomst niet kan nakomen.
2. Onder overmacht aan de zijde van TIG B.V. wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i)
overmacht van toeleveranciers van TIG B.V. , (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van
toeleveranciers, (iii) onvoorziene wijzigingen van diensten van Dienstverleners (iv) gebrekkigheid van
zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (v) overheidsmaatregelen, (vi)
elektriciteitsstoring, (vii) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld
door: cybercriminaliteit en hacking), (viii) natuurrampen, (ix) oorlog en terroristische aanslagen, (x)
algemene vervoersproblemen, (xi) stakingen, afgelasting en/of uitsluitingen en (xii) overige situaties die
naar het oordeel van TIG B.V. buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen
tijdelijk of blijvend verhinderen.
3. TIG B.V. is niet aansprakelijk voor een tekortkoming van een verplichting wegens onvoorziene
omstandigheden die is toe te rekenen aan de Reiziger of een derde niet zijnde een hulppersoon van TIG
B.V..
4. TIG B.V. is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor de sneeuwzekerheid op de betreffende reislocatie. Voor
zover de Reiziger gebruik heeft gemaakt van aanvullende Service die afhankelijk zijn gesteld van
sneeuwzekerheid, wordt aangesloten bij de voorwaarden van de door TIG B.V. ingeschakelde derde
betrokken bij de daadwerkelijke uitvoering van de Service. De Reiziger ontvangt een vergoeding naar
rato vast te stellen. De vergoeding is afhankelijk van de volbrenging van de opdracht, het door de
Reiziger geleden nadeel en de eventueel door TIG B.V. gemaakte besparingen doordat de betreffende
Service gedeeltelijk of geheel niet heeft kunnen plaatsvinden.
Pagina 16 van 18 – The Incentives Group B.V.
Artikel 24 – Beperking van aansprakelijkheid
1. Indien het verrichten van (Reis)diensten en/of uitvoeren van opdrachten door TIG B.V. leidt tot
aansprakelijkheid van TIG B.V., is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal driemaal de waarde van de
reissom tenzij sprake is van opzet of nalatig handelen van TIG B.V., of persoonlijk letsel van de Reiziger
(anders dan toe te rekenen aan de Reiziger zelf zoals bepaald in lid 4 van dit artikel).
2. TIG B.V. is niet aansprakelijk voor algemene informatie in foto’s, folders en ander promotiemateriaal of
informatie van (gelinkte) websites zover dit niet door haarzelf is opgesteld maar door derden.
3. TIG B.V. is niet aansprakelijk voor bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste
besparingen en schade door bedrijfsstagnatie van Reiziger.
4. In het bijzonder is TIG B.V. niet aansprakelijk voor omstandigheden die toe te rekenen zijn aan
Reiziger of de Reiziger zelf. Hieronder wordt verstaan, maar is niet beperkt tot het negeren van instructies
en/of waarschuwingen, roekeloos of verkeerd handelen, deelnemen onder invloed van alcohol, drugs of
medicijnen, alsmede voor enige blessures of ander letsel opgelopen gedurende de reis.
5.. Schade aan kleding of andere eigendommen van Reiziger veroorzaakt door derden (niet zijnde
hulppersonen in de zin van art. 6:76 BW, die niet betrokken zijn bij de uitvoering van de
Pakketreisovereenkomst), is eveneens uitgesloten van aansprakelijkheid van TIG B.V..
6. TIG B.V. is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de
website, storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.
7. TIG B.V. staat niet in voor een tijdige ontvangst van de e-mail. Reiziger heeft een zelfstandige
verplichting om haar e-mail tijdig in de gaten te houden indien Reiziger digitaal informatie aangeleverd
krijgt. TIG B.V. zal hierbij rekening houden met de toepasselijke wettelijke termijnen.
8. Reiziger staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte informatie met betrekking
tot de (reserverings-)opdracht. TIG B.V. sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor (gevolg)schade
ten gevolge van het uitvoeren van de opdracht op basis van door Reiziger foutief verstrekte informatie.
9. In geval van non-conformiteit heeft de Reiziger recht op een passende prijsverlaging voor iedere
periode waarin er sprake was van non-conformiteit, tenzij de non conformiteit aan de Reiziger is toe te
rekenen. De Reiziger heeft recht op passende schadevergoeding voor alle schade die de Reiziger
oploopt als gevolg van non-conformiteit tenzij de non-conformiteit te wijten aan de reiziger, een derde (die
niet betrokken is bij de uitvoering van de in de Pakketreisovereenkomst begrepen reisdiensten en de nonconformiteit niet kon worden voorzien of voorkomen) of sprake is van onvermijdbare en buitengewone
omstandigheden.
10. Alle aanspraken van Reiziger wegens tekortschieten aan de zijde van TIG B.V. vervallen indien deze
niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij TIG B.V. binnen een jaar nadat Reiziger bekend was of
redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert.
Artikel 25 – Geheimhouding
1. TIG B.V. en Reiziger verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die is
verkregen in het kader van een opdracht. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de opdracht en moet tevens
worden aangenomen indien men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat.
Pagina 17 van 18 – The Incentives Group B.V.
De geheimhouding is niet van toepassing indien de betreffende informatie reeds openbaar/algemeen
bekend is, de informatie niet vertrouwelijk is en/of de informatie niet gedurende de
Pakketreisovereenkomst bij Reiziger aan TIG B.V. bekend gemaakt is en/of op andere wijze door TIG
B.V. is verkregen.
2. Indien TIG B.V. op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de
vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te
verstrekken en TIG B.V. zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is TIG B.V. niet gehouden tot
enige schadevergoeding en geeft Reiziger geen grond voor ontbinding van de Pakketreisovereenkomst.
3. Voor de overdracht of verspreiding van informatie aan derden en/of publicatie van verklaringen,
adviezen of producties die door TIG B.V. aan derden worden verstrekt, is de schriftelijke toestemming
van TIG B.V. vereist, tenzij een dergelijke toestemming vooraf uitdrukkelijk is overeengekomen. Reiziger
zal TIG B.V. vrijwaren voor alle aanspraken van dergelijke derden als gevolg van het vertrouwen op
dergelijke informatie die zonder de schriftelijke toestemming van TIG B.V. is verspreid.
4. De geheimhoudingsverplichting leggen TIG B.V. en Reiziger ook de door hen in te schakelen derden
op.
Artikel 26 – Vrijwaring en juistheid van informatie
1. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens,
informatie, documenten en/of bescheiden die hij aan TIG B.V. verstrekt in het kader van de
Pakketreisovereenkomst. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Reiziger hiervoor
verantwoordelijk.
2. Reiziger vrijwaart TIG B.V. van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de
verplichtingen uit het vorige lid.
3. Reiziger vrijwaart TIG B.V. voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele
eigendomsrechten op de door Reiziger verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de
Pakketreisovereenkomst gebruikt kunnen worden.
4. Indien Reiziger elektronische bestanden, software of informatiedragers aan TIG B.V. verstrekt,
garandeert Reiziger dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
5. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het bij zich hebben van de benodigde (reis)documenten, zoals
een aan alle geldigheidsvereisten voldoend paspoort, of waar toegestaan, een identiteitskaart en de
eventueel vereiste visa, bewijzen van inentingen en vaccinaties, rijbewijs en groene kaart.
6. Het is de eigen verantwoordelijkheid van Reiziger om, voor zover de Pakketreisovereenkomst de
aankoop van zaken die aan bepaalde data en (aanvangs-)tijdstippen gebonden zijn, omvat, deze in acht
te nemen, te controleren op juistheid en tijdig voor het vermelde aanvangstijdstip op de betreffende data
op de betreffende locatie aanwezig te zijn.
Artikel 27 – Melding klachten tijdens de reis
1. Indien Reiziger tijdens de reis een tekortkoming in de uitvoering van zijn Pakketreisovereenkomst
ervaart, dient Reiziger dit direct te melden aan TIG B.V.. Reiziger dient hiervoor zo spoedig mogelijk
tijdens de reis het daarvoor bestemde noodnummer van TIG B.V. te bellen (020-4422111). Hiermee stelt
Reiziger TIG B.V. in staat om het probleem, zo mogelijk ter plekke en direct, op te lossen.
2. Indien Reiziger niet aan de in het vorige lid opgenomen meldingsplicht tijdens de reis voldoet en TIG
B.V. daardoor niet in staat stelt om de tekortkoming in de uitvoering van de Pakketreisovereenkomst ter
plekke en direct, althans binnen een redelijke termijn op te lossen, zal het eventuele recht op
schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten.
3. TIG B.V. zorgt voor duidelijke informatie in de reisbescheiden inzake de ter plaatse te volgen
procedure, contactgegevens en bereikbaarheid van betrokkenen en zal eventuele communicatiekosten
aan Reiziger vergoeden, tenzij blijkt dat deze redelijkerwijs niet gemaakt hadden hoeven te worden.
Artikel 28 – Overige klachten
1. Indien Reiziger niet tevreden is over de service van TIG B.V. of anderszins klachten heeft over de
uitvoering van zijn opdracht, is Reiziger verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk
binnen 2 maanden na terugkomst te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden
via info@gpincentives.com met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door Reiziger voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil TIG B.V. de klacht in
behandeling kunnen nemen.
3. TIG B.V. zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 1 maand na ontvangst van de klacht inhoudelijk
reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Artikel 29 – Toepasselijk recht
1. Op de rechtsverhouding tussen TIG B.V. en Reiziger is Nederlands recht van toepassing.
2. TIG B.V. heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Reiziger hiervan op de hoogte
stellen.
3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Pakketreisovereenkomst tussen TIG B.V. en
Reiziger, worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Amsterdam tenzij bepalingen van
dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.
Amsterdam, 3 december 2020
Bij elk (reis)aanbod van The Incentives Group B.V. op deze website leest u of de garantie van STO Garant van toepassing is. In de garantieregeling leest u wat de garantie inhoudt en welke voorwaarden van toepassing zijn. U vindt deze garantieregeling op de website van STO Garant
(www.sto-garant.nl/downloads).
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!